ČLOVEK NE JEZI SE EVOLUCIJA
Človek ne jezi se je ena izmed tradicionalnih iger, ki jo vsi dobro poznamo. Novejša različica te klasične igre, Človek ne jezi se evolucija, pa prinaša posebno novost, to je dvanajstranska igralna kocka »dodekaeder«, ki vsebuje dva krat po šest pik v belih in črnih barvah. Dodekaeder je geometrijsko telo, ki ima dvanajst ploskev (petkotnikov) in je boljši približek krogli kot pa navadna igralna kocka, zato se vrti bolje in hitreje ter preprečuje nameščanje pri metu. Igra se igra z dvema igralnima kockama dodekaeder in se odvija hitreje.Spremembo prinašajo tudi igrivi avtomobilčki, ki so nadomestili klasično figurico. Nanje se prilepijo nalepke, ki označujejo različno razpoloženje avta, npr. veselje, jeza, neučakanost, navihanost ali pogum, kar otroku omogoča poistovetenje z avtomobilčkom in s tem lažje razumevanje in spopadanje s svojimi čustvi in dojemanjem igre. Dodana prednost igre pa so tudi dvobarvna začetna polja in nalepke na avtomobilčkih, kar omogoča tudi igro v paru ter večje število oseb (8), vključenih v igro.
Igra je zasnovana v Sloveniji, ilustracije pa so delo slovenskega ilustratorja Ivana Mitrevskega.
NAROČILO IGRE
Za naročilo igre pišite na info@zavod-kalejdoskop.si. Cena igre znaša 20,00 Eur in vključuje poštnino po Sloveniji.
O didaktičnih vidikih igre
Družabne igre so sestavni del našega življenja. Ob njih se sprostimo in za trenutek pozabimo dogajanje okoli nas. Poleg sprostitve so družabne igre lahko tudi koristno orodje pri razvoju in učenju otrok ter hkrati pomemben povezovalni element med starši in otroki.
Pri najmlajših tako zadostuje igra z eno figurico avtomobilčkom, kar pri otroku krepi koncentracijo ter otroka postopoma popelje v svet števil. Starejši otroci ob sproščeni igri razvijajo svojo kreativnost ter nove zamisli pri snovanju pravil. Pri metu dveh igralnih kock denimo pike lahko seštevamo ali odštevamo (kar igro upočasni), tudi množimo (igra se hitreje odvija). Pri igri lahko uporabimo tudi večje število igralnih kock, kar zaradi različnih številčnih kombinacij poveča možnost zbijanja. Igralci pa si lahko zamislijo tudi posebne elemente, ki jih zaščitijo pred zbijanjem (denimo zbiranje točk), določijo svoja pravila glede ponavljanja metov (npr. ob enakem številu pik na obeh igralnih kockah) ali pa si na začetku igre izberejo svojo srečno številko, ki jim poleg šestke omogoča pričetek igre.
Spoznavanje in obvladovanje čustev pri igri
Pri igri človek ne jezi se se otroci učijo tudi odnosa in vedenja v trenutkih, ko jim sreča obrne hrbet. Pri zbijanju ali pa pri dolgem čakanju na »šestko« je mogoče opaziti spremembo vedenja, ki ga lahko starši, stari starši ali vzgojitelji smiselno umestimo. Pri razburjanju lahko razložimo, da gre za igro. Pri nepotrpežljivosti lahko razložimo, da gre za igro s kocko – kjer so enako verjetni prav vsi rezultati. Pri jezi pa lahko preprosto pokažemo na naslov igre in se nasmehnemo: »Človek, ne jezi se!«. Otroka ob tem spodbudimo k pozitivnemu razmišljanju, ki tako kot v življenju tudi pri igranju igre prinaša boljše rezultate in več zadovoljstva.
www.dodekaeder.si